M8

Блок 8.9.3. Система образів твору «Мартин Боруля»

Мартин Боруля Мартин Боруля не труситься за кожну копійку, не знущається з бідніших за себе, але він, як і мольєрівський герой Журден, у своєму прагненні офіційно стати дворянином, по суті, втрачає здоровий глузд. Яка ж мотивація такої поведінки Борулі? Вона на поверхні, її Мартин не приховує: захист людської гідності як своєї, так і своїх дітей, […]

Блок 8.9.3. Система образів твору «Мартин Боруля» Читати далі »

Блок 8.9.2. Проблематика твору «Мартин Боруля»

●Проблема людської гідності (усвідомлення того, що щастя не в чині або посаді) ●Проблема праці як духовної потреби і джерела матеріального достатку. ●Проблема батьків і дітей ●Проблема кохання і сімейного щастя Спадщина видатного українського письменника і драматурга І. Карпенко-Карого є цікавим і самобутнім явищем в історії національної літератури та театральної культури. Щодо театральних п’єс, то невмирущу

Блок 8.9.2. Проблематика твору «Мартин Боруля» Читати далі »

Блок 8.9.1. Сюжет, композиція п’єси «Мартин Боруля»

Текст твору можна знайти у матеріалах до блоку. . Справжнє ім’я — Іван Карпович Тобілевич (псевдонім Карпенко-Карий поєднує в собі ім’я батька та улюбленого літературного персонажа Гната Карого — героя п’єси Т.iШевченка «Назар Стодоля»). Народився в родині зубожілого дрібного шляхтича Карпа Адамовича Тобілевича гербу Трживдар, управителя поміщицького маєтку. . Літературний рід: драма Жанр: комедія Тема:

Блок 8.9.1. Сюжет, композиція п’єси «Мартин Боруля» Читати далі »

Блок 8.8.3. Композиція твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Композиція роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» складна: він має чотири частини, тридцять розділів. . Основні сюжетні лінії роману: ●рід і життя Чіпки; ●рід і життя Максима Ґудзя; ●Грицько і його дружина; ●пани Польські; ●історія села Піски. . Сюжетні лінії то розгортаються окремо, то перетинаються. Усі вони розвиваються на тлі суспільно-історичних подій і тісно

Блок 8.8.3. Композиція твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Читати далі »

Блок 8.8.2. Чіпка Варениченко – правдошукач чи злодій?

Образ Чіпки Злети й падіння Чіпки Вареника нагадують синусоїду. Його звивистий шлях має принаймні чотири виразні віхи. 1.Ідилія. З неї починається роман. Знайомство з Чіпкою відбувається в момент, коли до нього приходить кохання до «польової царівни» Галі. 2.Душевний занепад. У Чіпки незаконно відсуджують землю — і він із властивою йому категоричністю вирішує, що «правди немає!». Після цього Чіпка запиває, зв’язується з «трійцею»

Блок 8.8.2. Чіпка Варениченко – правдошукач чи злодій? Читати далі »

Блок 8.8.1. Ідейно-художній аналіз твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика – твір складний як з точки зору сюжетної лінії і композиції, так і з точки зору проблематики. Осилити цей роман вам допоможе наша структурована стаття про нього – тут і загальний аналіз твору, і характеристика персонажів, і скорочений переказ! Текст твору можна знайти у

Блок 8.8.1. Ідейно-художній аналіз твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Читати далі »

Блок 8.7.3. Робота з текстом повісті «Кайдашева сім’я»

Іван Нечуй-Левицький “Кайдашева сім’я” Cюжет скорочено: I Недалеко від міста Богуслава, біля річки Росі, розкинулося село Семигори. Воно потонуло у вербах і садках. Під однією горою стояла чимала хата Омелька Кайдаша. . Одного літнього дня старий Кайдаш сидів у повітці й майстрував:«Ніби намальований на чорному полі картини, сидів Кайдаш в білій сорочці з широкими рукавами. Кайдаш стругав вісь. Широкі

Блок 8.7.3. Робота з текстом повісті «Кайдашева сім’я» Читати далі »

Блок 8.7.2. Система образів твору «Кайдашева сім’я»

Омелько Кайдаш – звичайний селянин. Тяжка праця, панщина підірвали його здоров’я та сили. Зовнішність Омелька описано так: . «Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові,

Блок 8.7.2. Система образів твору «Кайдашева сім’я» Читати далі »

Блок 8.7.1. Ідейно-художній аналіз твору «Кайдашева сім’я»

Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я» . Текст твору можна знайти у матеріалах до блоку. . Напрям – реалізм. . Літературний рід: епос. . Жанр: соціально-побутова повість (з елементами сатири і гумору). . В основу твору письменник поклав життя однієї селянської родини. Прототипом сім’ї Кайдашів була родина селян Мазурів, відомих своїми бійками та колотнечами, проте в художніх

Блок 8.7.1. Ідейно-художній аналіз твору «Кайдашева сім’я» Читати далі »

Блок 8.6.3. Робота з текстом роману «Чорна рада»

І. Франко назвав роман «найліпшою історичною повістю в нашій літературі». В основу твору покладено історичні події часів другої половини XVII ст. — після смерті Б.iХмельницького. . Підзаголовок: «Хроніка 1663 року» Рік: 1857 Літературний рід: епос Жанр: історичний роман, роман-хроніка Тема: розповідь про Чорну раду, що відбулася в Ніжині в 1663 році Ідея: заклик до єднання, цілісності України; утвердження думки, що тільки

Блок 8.6.3. Робота з текстом роману «Чорна рада» Читати далі »

Прокрутити вгору